diumenge, 9 de juny del 2019

Crònica d'una setmana

«Tingueu confiança» recordo que deia sovint. I bé ¿quan havíem de tenir confiança sinó ara? La seva absència. Hi pot haver res més desolador?
Tot i que el dia que va pujar al cel estàvem especialment alegres, el vàrem veure marxar amb els nostres propis ulls i això és un fet que no podíem negar i ara ja no hi era i tot s'havia acabat i aquest era el tema.
També havia dit: «No em quedo més en el món però vosaltres sí que us hi quedeu» o «Mentre he estat amb vosaltres, jo mateix us he guardat».
Sí, totes eren paraules de comiat. Ens estava avisant i potser no és fins ara que no hem vist fins a quin punt ens era imprescindible la seva presència. Simplement amb saber que era a casa d'un o altre ja en teníem prou. Sempre era a prop, sempre a l'abast i ara tot això s'havia acabat i no podíem anar enlloc perquè no hi seria i jo no parava de repetir «no pot ser, no pot ser» fins que em queien les llàgrimes.
La setmana després que el núvol se l'endugués, pràcticament no em vaig veure amb ningú. A tots ens pasà el mateix: per por dels jueus, teníem tancades les portes del lloc on ens trobàvem, com quan feia poc que havia ressucitat que no ens ho crèiem.  
Jo em vaig refugiar a casa ple de pensaments angoixants. Em venien al cap les paraules lapidàries que vaig sentir dir a un oficial romà per descriure la situació: «Es tracta senzillament d'embolics de la seva religió sobre un tal Jesús mort que afirmen que viu».  
«Embolics!». La imatge que s'hagués acabat tot, que haguéssim de claudicar davant els jueus i de tothom i que a partir d'ara haguéssim de reconèixer que tot havia estat un immens i terrible embolic em va torbar tant que vaig estar a punt de no assistir a la festa de la Pentecosta.  
Quan finalment, però, vaig decidir anar-hi, a mida que arribava al lloc de la celebració la sorpresa cada vegada era més gran en veure que allà «hi era tothom». Vull dir que poc a poc anava reconeixent cares que, a més de les familiars, havia vist en molt altres indrets i situacions diferents. Efectivament «tothom» volia dir que tots els qui d'una manera o altre havíem conegut Jesús érem allà. Ens trobàvem tots junts aquí, en un mateix lloc, no hi havia dubte i aquest sol fet ens omplia de joia i la pregunta que tots teníem als llavis era la mateixa: qui ens ha convocat?
No heu rebut un esperit d'esclaus que us faci viure una altra vegada en el temor Sa 9

1 comentari:

  1. Gràcies, Santi. És un text preciós, una lectura -una interpretació- viscuda. Com hauria de ser-ho en tota la Bíblia.

    "No heu rebut un esperit d'esclaus que us faci viure una altra vegada en el temor". Som lliures! Quan ens ho acabarem de creure? També avui les lectures de la missa i el sol brillant parlaven d'això

    ResponElimina