diumenge, 13 de gener del 2019

Pescar

M'he trobat un surador de joguina que m'ha recordat les vegades que l'avi m'havia portat a pescar. Per a mi, pescar consistia en les fases següents:
  • Anar a buscar cucs als fangs dels recs.
  • Guardar-los al cistellet fins al seu moment.
  • Arribat el dia, traslladar-los al riu juntament amb les canyes i els altres estris.
  • Escollir el millor meandre.
  • Estendre un mocador gran a terra i preparar la parada amb les canyes.
  • La cerimònia de clavar els cucs vius a l'ham.
  • El llançament i l'observació del surador.
  • Reconèixer quan picaven i fer una estrebada contundent.
  • Estirar el peix cuejant del riu fent rodar el carret del fil per, després, treure-li l'ham de la boca ensangonada. (Els ulls espantats, el llavis tremolant. El crec de les espines del paladar quan es desgarraven).
Aquí s'acaben les fases. No recordo res més. No em podia treure del cap el moment que al cuc viu se li clavava l'ham entre forts recargolaments, ni la mirada tan espantada del peix. Déu meu... 

1 comentari:

  1. Torna, Santi, trobo a faltar els teus records, les teves fotos, els teus pensaments

    ResponElimina