dijous, 20 de juny del 2019

Fer cas

«Qui m'estima farà cas de les meves paraules i el meu Pare l'estimarà i vindrem a fer estada en ell».
És com si aquestes paraules dibuixessin un corrent molt poderós, un circuit, un espai que no permet que el deixis de recórrer fins haver fet el volt sencer.
En elles hi ha una naturalitat que captiva i arrossega. La naturalitat de la veritat. En elles hi ha la certesa que si hi entrem no ens abandonaran mai. En elles hi ha el vol més gran que ningú no hagi volat mai i la possibilitat d'entendre la seva òrbita.
Es tracta de fer cas d'unes paraules en el mateix moment que són dites i escoltades i fer cas de qui estan parlant i fer cas de qui està parlant, de sentir-li la veu. Fer cas vol dir passar a viure dins d'aquestes paraules ja que tindran prou força per sostenir-me, ja que fa molt temps que són dintre meu.
Percebre i fer cas de la seva estada en mi. Fer-ne cas realment. Sentir com saluden. El pare em saluda. Pel to de la seva veu conec que el pare s'allotja dintre meu i em vol.
—Qui no et podria estimar, qui no fer-te cas?

2 comentaris:

  1. «Qui m'estima farà cas del que jo dic; el meu Pare l'estimarà i vindrem a viure amb ell. Els qui no m'estimen no fan cas de les meves paraules, que no són meves, sinó del Pare que m'ha enviat. Us he dit tot això mentre era amb vosaltres, però el Defensor, l'Esperit Sant que el Pare enviarà en nom meu, us farà recordar tot el que us he dit i us ho farà entendre. Us deixo la pau, us dono la meva pau. No una pau com la que dóna el món. Que s'asserenin els vostres cors, no us acovardiu! Heu sentit que us deia: Me'n vaig, però tornaré. Si m'estimeu, us alegrareu de saber que me'n vaig al Pare, perquè el Pare és més gran que jo. Us ho dic per endavant perquè cregueu quan ho veureu».

    De l’Evangeli de Sant Joan

    ResponElimina
  2. Les paraules que Jesús diu no són seves, són paraules del Pare

    ResponElimina