dilluns, 22 de juliol del 2019

L'amor és fort com la mort

Dels Tractats de Balduí de Canterbury

L'amor nostre envers Crist és un correspondre-li. És una imatge i una semblança de l'amor que ell ens professa tot i que aquests dos amors no admeten comparació perquè ell ha estat el primer a estimar-nos i amb aquest seu amor proposat com a model s'ha convertit per a nosaltres en un segell que ens configura segons la seva imatge. Abandondem la terrenal i ens revestim de la celestial. Estimem el Crist tal com ell ens estima.

Diu l'escriptura: «Porta'm com un segell dins el teu cor». És com si digués: «Estima'm tal com jo t'estimo. Tingues-me en el teu pensament, en la teva memòria, en el teu desig, en els teus sospirs, en els teus gemecs, en els teus sanglots. Recorda, home, de com t'he fet, de com t'he anteposat a totes les criatures. De la dignitat amb la que t'he ennoblit, de com t'he coronat de glòria i de prestigi, de com gairebé t'he igualat als àngels, de com ho he posat tot sota els teus peus. Encara més, recorda't no sols del que he fet per a tu sinó de les coses dures i vergonyoses que per tu he sofert.

Considera com series un malvat si no m'estimessis. Perquè, qui t'estima com jo? Qui t'ha creat tret de mi? Qui t'ha redimit sinó jo?» Treieu-me Senyor aquest cor que tinc de pedra, treieu-me el meu cor encongit, treieu-me aquest cor incircumcís. Doneu-me un cor nou. Un cor de carn, un cor net. Vós netegeu els cors i estimeu els cors nets. Apropieu-vos del meu. Habiteu-lo, abraceu-lo i ompliu-lo. Vós sou exemplar en bellesa i santedat. Segelleu-me el cor amb la vostra imatge. Senyaleu-lo amb la vostra misericòrdia perquè el meu cos i el meu cor es desfaran, però Déu serà sempre la meva possessió.

Amen.

3 comentaris:

  1. Sovint he sentit aquesta frase, "L'amor és fort com la mort", però no l'entenc, i sospito que és una frase feta que no reflexa la veritat. No entenc perquè es compara l'amor amb la mort, quan l'amor em sembla tot el contrari, l'amor em sembla vida, no pas mort.

    ResponElimina
  2. Sense un amor tan fort com ella la mort hauria guanyat

    ResponElimina
  3. Ah, ja entenc en quin sentit es diu aquesta frase! S'aplica a una mena de lluita entre l'amor i la mort, i guanya el més fort.

    Però si guanya l'amor en aquesta lluita, penso que s'hauria de dir "L'amor és més fort que la mort"

    ResponElimina